Bittermitten

Saturday, November 04, 2006

Mörker

Jag som är den andra halvan av Bittermitten orkar inte sätta mig in i komplicerade frågor som moms, försvarsbeslut och liknande. Jag "tycker" mest. Det finns inte många värdegrunder som mina åsikter har sina rötter i men Amnesty Internationals är definitivt en. Blir därför både upprörd och bedrövad när jag utläser av kommentarerna till Gudmundssons senaste bloggpost att det faktiskt finns människor i Sverige 2006 som tycker att dödsstraff är motiverat.
En annan sak som jag har funderat på är om vi håller på att bli ett dummare folk. Hörde via en radiodebatt häromdagen att lokaler på Linköpings Universitet har upplåtits till ett föredrag om intelligent design. Läs mer bland annat här. Tänk om vi får en tongivande kristen höger i Sverige! Som likt "främlings"fientliga rörelser får cred för att intellektuella inte orkar ta debatten med dem. Kan man tänka sig något värre? Ja, det kan man naturligtvis. Men jag orkar inte skriva mer just nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home